aangekomen in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samantha Zennipman - WaarBenJij.nu aangekomen in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samantha Zennipman - WaarBenJij.nu

aangekomen in Vietnam!

Door: samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

03 September 2014 | Vietnam, Hanoi

Hoi Allemaal !

Na een nogal lange reis.. ( ik denk van huis tot mijn verblijf hier zo'n 28 uur...) ben ik dan na een jaar er naar uitkijken gearriveerd in Vietnam ! :)

Mijn reis was lang maar ik moet zeggen dat het me erg is mee gevallen, Singapore airlines is echt een goede maatschappij en de vlucht was voor wat ik gewend was erg luxe ! ook had ik geluk met de mensen die naast me zaten, een echtpaar van rond de 65 jaar waarvan vooral de vrouw erg graag zo nu en dan een praatje wou maken! :) toen we het vliegtuig verlieten wenste ze me beide vol overtuiging succes en moest wel lachen toen ze zei ''Wel goed voor jezelf zorgen hoor ! ja ik ben je moeder niet, maar wou het toch even zeggen , al denk ik dat jij geen meisje bent wat in 7 sloten tegelijk loopt ! '

na mijn eerste vlucht volgde er een tussenstop van ruim 9 uur op Singapore airport.. na lang op en neer gesmst te hebben met mams , besloot ik maar even een kamer te huren op de luchthaven om wat te slapen... ik kon voor 3 uur een kamertje huren... het waren allemaal kleine kamertjes met een gordijntje als deur, en op de achtergrond draaide ze zachtjes aziatische muziek.. ik moet zeggen dat ik toen ik eenmaal lag snel sliep !!

verder heb ik me maar vermaakt met winkeltjes kijken en rond lopen en wat eten.. 2 uur voordat mijn andere vlucht zou vertrekken heb ik Brittani (uit Australië ontmoet), een paar dagen voor mijn vertrek kwam ik in contact met haar via de organisatie omdat wij de zelfde vlucht hadden van Singapore naar Vietnam. Het was erg fijn om te weten dat we samen aankwamen en ook samen naar de chauffeur konden zoeken.

We hadden al snel door dat we zo goed als de enige niet Aziaten waren in het vliegtuig! en ze zaten dan ook allemaal verwonderd naar ons (en vooral met mijn rode haar en nogal blanke huid) te kijken !
ik zat in het vliegtuig dan ook naast 2 Aziatische mannen... de jonge man naast me zat me vooral aan te staren !! en wanneer ik stopte met eten deed hij dat ook.. erg irritant maargoed de vlucht duurde gelukkig maar zo'n 3,5 uur.. waarvan hij er gelukkig zo'n 2 geslapen heeft!! toen ik naar de wc moest vertikte hij het ook nog om van zijn stoel af te gaan, dus moest ik me tussen hem en de stoel door wurmen!! :O

Maargoed gelukkig was de vlucht snel voorbij, en brittani en ik waren maar wat blij dat we Vietnam (Hanoi) eindelijk bereikt hadden! en nog blijer toen we ook onze bagage in handen hadden. We waren beide al helemaal onder de indruk van het landschap wat we vanuit het vliegtuig er goed konden zien, aangezien we daar zo'n 20 minuten erg laag overheen vlogen :)

Ook onze taxichauffeur hadden we snel gevonden, en echt Engels kon hij niet, maar hij was erg aardig en probeerde er wat standaard engelse vragen eruit te gooien! De rit duurde zo'n uur tot we aankwamen bij het eerste vrijwilligers huis (Brittani verblijft in een ander huis) , en we hadden meteen een goede indruk van hoe het hier gaat in het verkeer... Zoals veel landen : Geen regels en waar je rijd maakt niet uit ! veder is het overal ontzettend druk met vooral scooters !! en zelfs baby's worden gewoon met 1 hand vast gehouden terwijl je rijd... en dat is 1 van de zoveel dingen waar ik me nogal over verwonderde.. Maargoed alles kan hier in het verkeer, en ik moet zeggen dat het erg snel ''normaal'' word !

ik heb inmiddels mijn eerste nacht gehad in het huis, mijn huisgenootjes ontmoet en vandaag mijn introductie gehad. Om het kort te houden (ga ik proberen) alles maar dan ook alles gaat hier net even anders.. Mijn matras is denk ik zo'n 2 cm dik (je ligt gewoon op planken xD) wanneer je doucht stroomt de hele badkamer onder aangezien het putje aan de andere kant zit van de badkamer.. en ook kun je door niet 1 raam naar buiten kijken! (zitten overal plastic platen voor) Dit is het huis waar ik in de weekenden zal verblijven wanneer ik vrij ben, om Hanoi te gaan ontdekken.
Vanmiddag tijdens mijn introductie heb ik al het 1 en ander gezien van de stad hier, en de cultuur shock is inmiddels ook gearriveerd. ik heb een rit gemaakt in een lokale bus (prop vol en je kweekt flinke spieren aangezien je constant bezig bent jezelf staande te houden in de bus die roekeloos (net als al het andere verkeer) over de weg rijd ! de weg oversteken : gewoon langzaam doorlopen, niet stoppen en vooral niet te veel kijken !! het verkeer rijd gewoon door en ontwijkt je.. 1ste keer best eng maar ook dit went snel. En ook hebben we wat gegeten in 1 van de ik weet niet hoeveel restaurants, het eten is zeker nog wel wennen , maar dat komt wel goed. Ook weet ik inmiddels dat het in Vietnam rond deze tijd van het jaar veel, en vooral hard regent !!

Morgen ochtend word ik opgehaald door iemand van de organisatie die met me mee gaat naar mijn project waar ik door de week zal verblijven. Hij blijft bij me en gaat vrijdag ook weer mee terug. morgen moet ik 2 uur reizen met de taxi en bus om op de plaats van bestemming te komen. Ook hebben ze me nog even apart gesproken om nog het 1 en ander uit te leggen over mijn project en waar ik verblijf. (aangezien dit wel erg anders is dan bij de rest) En als ik het zo hoorde gaat het flink heftig worden gezien de omstandigheden en de situatie van de kinderen. Maar ook werd me verteld dat de kids ontzettend lief zijn en ik ze vast leuk ga vinden ! ( en dat weet ik wel zeker! ) ik kijk er erg naar uit om naar mijn project te gaan, en ga proberen het allemaal maar over me heen te laten komen.

Foto's komen zo snel mogelijk maar heb nog niet echt de tijd gehad om ze te maken haha.

al met al gaat het goed, al is het allemaal erg wennen. ik kan me vaak makkelijk aanpassen, maar dit voelt toch wel als in het diepe gegooid worden aangezien je echt op de Vietnamese manier leeft, al heeft dit ook wel weer zijn voordelen en leuke kanten. Het is voor mij nog wat moeilijk om echt mee te praten in de gesprekken in huis, van veel vrijwilliger is engels de moeder taal en het praten gaat dan ook razend snel, verstaan lukt me prima en praten 1 op 1 ook... maar me mengen in een gesprek met meer is nog wat lastig. Maargoed dit zal waarschijnlijk steeds beter gaan.

ik kan nog uren door typen, maar ik denk dat ik het hier even bij laat. Aangezien het hier al in de avond is (5uur later) en het morgen een lange dag word! ga ik maar proberen op tijd in bed (of meer houten plank) te belanden :)

Zo snel ik weer de tijd en mogelijkheid heb horen jullie van me !

Groetjes Samantha



  • 03 September 2014 - 17:02

    Nathalie:

    Heel veel succes en plezier Sammie! Je kunt het!

  • 03 September 2014 - 17:19

    Anne Winkels:

    Samantha, wat ontzettend gaaf en wat een ongelofelijk paar stalen ballen heb jij. Heel veel respect en natuurlijk heel veel plezier! Geniet er van en ik ben er benieuwd naar de rest van je verhalen! Groetjes Anne

  • 03 September 2014 - 18:08

    Maggie:

    Heb genoten van je blog Sam. Veel succes morgen. groetjes maggie xx

  • 03 September 2014 - 18:41

    Dorine:

    Leuk inkijkje in je tijdelijke leven daar, hoop nog veel blogs van je te lezen

  • 03 September 2014 - 19:22

    Sanne:

    Wauw! Dat belooft wat! Leuk om te lezen, hoe je t hebt! Veel succes morgen! X

  • 03 September 2014 - 20:02

    Marianne:

    Wat een reis en avontuur, heb net je blog aan Andre voorgelezen, heel leuk ge(schreven)typt. Kan niet wachten op je volgende blog. Gr uit Lettele :-)

  • 03 September 2014 - 20:58

    Syl:

    De eerste nieuwe ervaringen in een rij van velen de komende weken. Spannend hoor. We blijven jouw avontuur op de voet volgen. Groetjes van ons xxx

  • 03 September 2014 - 21:11

    Diana:

    Erg leuk te lezen hoe het je afgaat daar in vietnam. Verheug me op het vervolg!!!! Heel veel succes. Groetjes diana

  • 03 September 2014 - 21:41

    Rozemarijn Otterman:

    Heb net alle berichten gelezen van je voorbereidingen en alles!
    Echt stoer dat je dit doet :D ben benieuwd naar de rest van je verhaal!

    gr. Rozemarijn

  • 04 September 2014 - 02:04

    Samantha:

    Hoi allemaal!

    Wat een lieve en leuke reacties !!!!
    Doet me goed :)
    Dank jullie wel!! .

    Groetjes Samantha

  • 04 September 2014 - 16:10

    Baukje Bosman:

    Wat een ervaringen,nu al!!! Stoer hoor dat je dit doet!!! Met het Engels gaat het ook vast lukken(je kunt straks helemaal geen Nederlands meer)hahahahaha.
    Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad? Ben heel benieuwd naar je volgende blog!!
    Succes!
    Gr. Baukje XXX

  • 04 September 2014 - 16:26

    Annet:

    Hoi hoi, wat leuk om te lezen,te grappig hoe je het omschrijft wat je allemaal al hebt mee gemaakt tijdens de reis en daar in het verre Vietnam. Heel veel succes bij je eigen project, je zult er nu inmiddels al begonnen zijn. Ben heel benieuwd naar je volgende blog. Succes en toi toi!!
    Groetjes van de Slinkmanski Clan ;)

  • 04 September 2014 - 18:53

    Patty:

    Leuk om je blogs te lezen.

    Heel veel succes en vooral veel plezier!

    gr patty

  • 04 September 2014 - 20:50

    Ankie:

    Erg leuk om dit allemaal te volgen, wat je zoal mee maakt, succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 15477

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 14 Oktober 2014

Dream it * Wish it * Do it !

Landen bezocht: