2de weekend, Halong Bay ! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Samantha Zennipman - WaarBenJij.nu 2de weekend, Halong Bay ! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Samantha Zennipman - WaarBenJij.nu

2de weekend, Halong Bay !

Door: samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

15 September 2014 | Vietnam, Hạ Long

Hoi Allemaal ,

Eerst wil ik weer even zeggen, iedereen die op welke manier dan ook een reactive gegeven heeft op mijn vorige blog, Bedankt !! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben met alle lieve reacties, en zeker na afgelopen week had ik ze echt even nodig !! Want het kost me veel moeite om alles te verwerken, en alle lieve woorden van jullie helpt me hier ontzettend bij !

Voor die gene die het nog niet weet, heb foto's geplaatst bij mijn vorige blog. Foto's die jullie een klein beetje een idee geven van mijn verblijf in Thuy an !

Afgelopen weekend besloot ik maar even afleiding te gaan zoeken en even wat leuks te doen na de heftige week. Samen met 4 andere vrijwilligers van het andere huis had ik een trip naar Halong Bay geboekt.
Halong bay is 1 van de 7 natuur wonderen van de wereld, dus dat is een tripje wel waard ! Halong Bay zijn allemaal Bergen van steen begroeid met groene planten in de zee (als je het googled zie je wat ik bedoel ;) aangezien ik niet weet hoe snel ik weet wat foto's kan posten aangezien dit heeeel erg veel tijd kost )
het was een 2 daagse trip en vertrokken op zaterdag ochtend. Ruim een half uur later dan afgesproken was daar dan eindelijk de bus ! haha
Eigenlijk was de tijd van vertrekken en de bestemming ook het enige wat we wisten, niet zo veel dus alles kwam als een verrassing

toen wij in de bus zaten zat de bus vol. We stonden dan ook erg verbaasd te kijken dat we een paar minuten later weer stopten om mensen op te halen ! wij dachten allemaal : De bus is vol !!!!
Maar hier gaat alles net even anders , en met wat gedoe kwamen er ineens in het gang pad extra stoeltjes te voorschijn ! (die hiervoor nog onder de andere stoelen er naast geschoven zat)
En de bus zat hierna toch wel echt vol en gingen we op weg naar Halong Bay. De rit hierna toe zou zo'n 4 uur duren.

1ste tussen stop was na zo'n 2 uur bij zo'n typische toeristen winkel. Het was groot en je kon er van alles krijgen, van eten/drinken tot uitteraard souveniers. En alles had uitteraard toeristen prijzen...

Na nog zo'n 2 uur in de hobbel bus kwamen we aan bij Halong Bay. De wegen zijn hier verbazingwekkend goed, maar af en toe zit er ff een groot gat in de weg of een drempel waar de bus chauffeur met volle snelheid overheen ging.. Aangezien ik helemaal achterin zat boven het achterste wiel, vlogen Caroline en ik zo nu en dan een meter omhoog om vervolgens weer op de stoel te belanden nadat we onze hoofden tegen het plafond gestoten hadden xD Maarja geen probleem je was weer even wakker geschud om vervolgens naar het prachtige landschap van Vietnam te kijken !

In Halong Bay moesten we eerst wachten in een groot haven gebouw op de tickets.. En alle 5 hadden we het zelfde gevoel... ineens weer tussen de vele honderden toeristen staan wachten om iets te bezichtigen wat iedere toerist doet... Nee dat waren we allemaal al niet echt meer gewend en vonden het dan ook maar niks!
Als je hier werkt en woont tussen de lokale bevolking en ook deels op hun manier leeft is het ineens niet meer leuk meer om de typische toerist te zijn ! Maarja Halong bay wooden we toch echt wel zien dus wachtte we braaf tot onze gids terug was.

Hierna moesten we op kleine bootjes richting de wat grotere boot.. Toen we op de boot waren en kamer sleutels kregen, was ons ineens duidelijk dat we op de boot zouden overnachten ! Super leuk, en ging dus ook snel met Nina onze hut inspecteren. Het was uiteraard klein maar prima en erg knus :) door de grote ramen die helemaal open konden, konden we vanaf onze hut ook genieten van het prachtige uitzicht op zee!

Hierna gingen we varen om uiteindelijk in 1 van de Bergen in zee een grot te bezoeken. Tja ik moet zeggen dat het mij wat tegen viel. De grot was mooi, maar het uitzicht werd verpest door nogmaals honderden toeristen die voetje voor voetje door de grot slenterde... ook met de duidelijk aangelegde bruggetjes en paden, was ik het niet helemaal eens.. en door de lampen en stopcontacten wat je overal tegen kwam had ik nou niet echt het idee dat die grot nog zo in zijn waarde gelaten was. Maarja het is natuurlijk een toeristen trekpleister en dus inkomen. En willen ze al die toeristen veilig hier rond laten lopen zullen ze dit allemaal wel moeten doen.

Het uitje hierna viel meer in de smaak ! Kajakken op zee tussen alle Bergen... in de kajak komen was voor Nina en mij even een uitdaging.. Wiebel, wiebel... maar toen we eenmaal zaten waren we er klaar voor. Het bijzondere was dat we al snel geen toerist meer zagen... En dat vonden we maar al te fijn !! hebben dan ook genoten van de stilte en peddelde rustig tussen en om de Bergen heen :) de tijd die we hadden vloog... en moesten voordat we het wisten weer terug. de volgende activiteit was zwemmen ! Helaas wel met een door de mens aangelegd strand... en misschien nog wel erger door de mens gedumpte aapjes !! Leuk voor de toeristen, maar je weet dat deze beestjes hier niet thuis horen !
Maargoed even een frisse duik in zee met de ongelofelijke hitte was niet verkeerd...

Over hitte gesproken : De gids vertelde Nina en mij dat we erg geluk hadden met het weer. Reden : Wel zon maar niet warm ! We reageerden dan ook in koor : Niet warm ???!!!! Terwijl we zwommen in het zweet.. de gids moest lachen maar hield het erbij dat het niet warm was...

's avonds hebben we vanaf de boot de zonsondergang bekeken en lagen niet veel later met zijn 5en op het bovenste deck op de grond naar de sterren te kijken, pratend over van alles en nog wat. Ook kwam mijn project van afgelopen week weer ter sprake en hun waren van mening (na het zien van de foto's ) dat ze me daar nooit heen hadden Mogen brengen alleen met mijn vertaalster. En ook hun lieve woorden en respect voor mij deden me goed.

de 2de dag hebben we behalve de kook klas springrolls maken niet veel gedaan, verveelde ons ter pletter haha maargoed. Het uitzicht was nog steeds bewonderingswaardig.

rond half 1 gingen we de bus weer in (na ruim een uur wachten op dat ding) op weg naar Hanoi !
Het was al met al een mooi tripje, en heb er ontzettend van genoten, en had het vooral even nodig !

ben inmiddels op mijn nieuwe project en zit nu op de computer van de directrice xD (heb pause en de kids slapen) Zal zou snel mogelijk meer vertellen over het project ect. Maar kan al wel zeggen dat het stukken beter is, en ik hier mijn plekje wel ga vinden !
Sorry voor de spel fouten.. Verhaal na lezen is wat lasting aangezien alles onderstreept staat met rood !! (tja ik schrijf natuurlijk geen vietnamees,, dus volgens de computer spel ik alles verkeerd hahaha

tot de volgende blog !

heel veel liefs vanuit Vietnam :)

  • 15 September 2014 - 09:33

    Syl:

    Blij dat je nu wat beter op je plaats bent, goed te lezen dat je wat beter in je vel zit nu. Begrijp dat er binnenkort op deze blog foto's van jou in een kajak te bewonderen zijn? :-) Je hebt groot gelijk dat je deze beslissing hebt genomen. Heb de foto's van het eerste project bekeken. Zie ondanks alle ellende toch nog een lach op het gezicht bij sommige kids. Leuk om 'plaatjes' te zien bij de verhalen die je vertelt. Nu een nieuwe uitdaging. Succes Sam!

  • 15 September 2014 - 10:31

    Annet:

    Wat fijn dat je er in het weekend ff lekker op uit bent geweest, even je hoofd leegmaken na al die heftige gebeurtenissen van je eerste week. Goed om te lezen dat het nieuwe project een stuk beter is, en dat je je er snel thuis zult voelen. Ik vind het heel stoer en dapper, er is veel moed voor nodig om zo'n beslissing in je eentje te nemen. Veel succes met je nieuwe project en ik kijk uit naar de foto's van je weekend tripje! ;)

  • 15 September 2014 - 16:25

    Betsie:

    Hoi Samantha, erg bijzonder wat de allemaal meemaakt! Jouw eerste adres, ik kan me voorstellen hoe alleen je je voelt, als je met niemand behalve de tolk kunt communiceren. Alle mooie plannen die je hebt, je zou van alles willen verbeteren maar je ziet er geen kans voor. Erg jammer, maar goed dat je een ander adres hebt gevraagd.En wat fijn dat je in de weekenden zoveel moois meemaakt en echt wat van het land kan zien er er van kunt genieten! Ik wens je een fijne tijd op jouw tweede adres en hoop dat je nog heel veel leuks gaat meemaken. Groetjes Betsie

  • 15 September 2014 - 18:35

    Maggie:

    Hoi Samantha, leuk om te horen dat je nieuw project stuk beter gaat, en je plekje gevonden hebt. Maar dat horen wij meer details in volgende blog.Nou, je hebt veel meegemaakt en gezien in zo kort tijd.
    Halang Bay mooi verhaal erbij. ( heb ik opgezocht) zo mooi. jammer dat er toeristen erbij waren haha, Op zoen boot, plus kajakken geweldig. dat is pas genieten. Heb je foto's gezien, veel happy faces, heb nou beter beeld in me hoofd wat je meemaakt met foto's erbij .Succes met nieuw project. en tot blogs. Veel liefs terug vanuit Deventer xx

  • 15 September 2014 - 23:14

    Marianne:

    Hoi, wat fijn te lezen dat het weer beter met je gaat op je nieuwe project. Wat een busreis, zo propvol en dan toch nog met je hoofd tegen het bus plafonnetje als je geen houten rug krijgt van de bedden dat kom je wel bont en blauw uit de bus. Ik had je vader zaterdagmorgen nog gesproken op het koffie uurtje bij opa, en hoorde dat je een weekendje naar Halong Bay was. Ga zo nog even kijken op google naar wat foto's van Halong Bay, zie je de stopcontacten denk ik niet terug hahaha. Fijne week en tot een volgende blog. :)

  • 15 September 2014 - 23:22

    Dorine:

    Hoi Samantha
    Wat fijn dat je een geslaagd weekend hebt gehad, die heb je verdiend na al het gedoe op je vorige plek. Het kan nu alleen maar beter worden. Ik hoop dat je hier beter op je plek zit. Heel veel plezier en ik zie uit naar je volgende blog, je schrijft superleuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 15423

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 14 Oktober 2014

Dream it * Wish it * Do it !

Landen bezocht: